dimecres, 5 de juny del 2019

COHERÈNCIA POLÍTICA I REGENERACIÓ


Resultat d'imatges de ciudadanos
Tot i que a voltes vull fer-me passar per maleit, qui em coneix sap que emane candidesa per allà on transite i, a més, la meua primera impressió és crèdula i perdurable respecte a eixes coses que em conten o que llig. En definitiva, es pot pensar que soc el lector i el escoltador ideal, tant per a la premsa com per a la ràdio: dòcil, fàcil, simple... Puc ser votant de Ciudadanos, però no ho digueu perquè ja sabeu que és una cosa privada.

Quan van haver eleccions a Andalucía, la unió dels perdedors tenia una finalitat clara: desfer-se d’aquell partit corrupte que duia governant la Junta des de l’infinit i que no havia fet altra cosa que desmuntar-ho tot per enriquir-se. Jo, com no podia ser d’altra manera, m’ho vaig creure i vaig pensar que els meus, els de Ciudadanos, tenien les idees ben clares i eren els abanderats de la renovació. Quasi no importava qui va suportar el gobierno de Rajoy durant els anys del judici.

A la Comunidad Valenciana, el PP era un partit exemplar, sembla ser. I jo m’ho crec perquè el meu líder regional està més que disposat a pactar-hi a la Generalitat i a l’Ajuntament de València, on tampoc hi ha hagut res més que transparència i rigor, en temps de Rita i Camps. Però, i a Madrid? A Madrid no es tracta de voler o de no voler, sinó que es tracta de poder-ho fer! I el pacte sembla avançat per no concedir el gobierno de la Comunidad als rojos.

Hi ha algun presidente o consejero de Andalucía a la presó? No, però perquè el PSOE té els jutges comprats, és obvi. Hi ha algun consejero o presidente de la Comunidad de Madrid a la presó? Hi han passat, però perquè el PSOE ha fet que els jutges imposen penes desmesurades als seus rivals. Hi ha algun conseller o president de la Comunidad Valenciana del PP que no haja passat per la presó? –ho he posat així per acabar abans i no allargar-me en explicacions. Pocs! No obstant això, hi ha decisions que s’han de prendre com un servei a España.

Això que fa Ciudadanos, com haureu pogut comprovar, és coherència amb la seua tasca regeneradora de la política i per això els estime. És normal que en els mitjans d’informació estes coses no es conten, ja que no són transcendents ni importants, però per això estic jo: per defensar el meu líder. I que no li donara suport a Susana Díez a Andalucía no té res a vore amb això d’oposar-se al seu líder, ja que tots sabem que Susana, en realitat, és Sanchista.

(texto escrito originalmente en español y traducido con el SALT)


Salvador Sendra