dimecres, 20 de novembre del 2019

EL RESULTAT DE LES ELECCIONS

  https://herencia.net/wp-content/uploads/2019/11/resultados-elecciones-general-10N-2019-congreso.png
Com que crec que ja és sabut per tots, i per totes, quasi m’entren ganes d’acabar en text ací. A més, què puc dir jo que no s’haja dit ja? Per començar, cal matissar la por del personal a l’extrema dreta dient que poden fer dos o tres sumes. Jo no les he fetes, perquè no estic davant d’una situació que em lleve el son, però si hi ha algú que ho està passant malament, hauria de posar-se i calcular els vots del PP d’abans, quan no tenia competència; després, en les altres eleccions, tornar a realitzar el càlcul afegint Ciudadanos; finalment, en les més recents, s’hi poden afegir els innombrables. Segurament, el resultat no variarà massa des de la primera... Les conclusions que s’hi poden extraure calmaran qualsevol persona propensa a patir. Amb els partits que es volen situar a l’esquerra, també hi pot realitzar la mateixa operació. I, finalment, amb aquells que els més nacionalistes titllen de nacionalistes-independentistes.
En el futur més pròxim, ni un bloc governarà mai tranquil, ni l’altre, tampoc. Crec que l’equilibri no dona per a més, i que sense el suport del tercer grup no hi haurà un govern fàcil; ni d’un costat ni de l’altre. D’altra banda, veiem que la vida dels líders i de les lideresses no és perllonga massa més dels tres intents d’assalt, i governar agrada. A més, hi ha qui creu que hi ha partits que sobreviuran al bipartidisme, però jo crec que no, tot i que Podemas està aguantant com una campiona. Sobre la resta, i si la intuïció no em traïx, la meua visió és més bé apocalíptica, ja que, en el fons, es tracta de grups de persones rebutjades d’altres formacions o, si és vol, d’aprofitats que es canvien la camisa i fan servir el carisma o l’atractiu d’un líder més que el de tota l’agrupació.
Per acabar, i respecte al futur govern, no sé què escriure, ja que la meua intuïció em diu que es tracta d’un experiment massa arriscat perquè s’allargue massa temps: els pressupostos s’han de negociar cada any, i això pesarà perquè ha de participar-hi molta gent i, per tant, s’endevina un excés d’interessos massa variat per enfrontar-se a uns anys de crisi –estancament de l’economia, en el millor dels casos— com els que es preveuen.

Salvador Sendra