dimecres, 6 de novembre del 2019

EL GRAN PROBLEMA DE CIUDADANOS









 
Si s’ha de parlar d’alguna cosa, quan ens referim a Ciudadanos, eixa ha de ser la dels complexos.
No vaig vore el debat electoral, cosa que no vol dir que m’haja d’abstindre a l’hora de parlar-ne. L’altra volta, quan van debatre els nostres benvolguts líders –perquè no hi ha lideresses—em vaig fixar en els vestits, en els botons, en les camises i en altres coses semblants i en vaig fer una anàlisi amb molta profunditat. Esta volta no ha calgut entrar en tots els detalls de la vestimenta perquè hi havia casos realment cridaners.
Mirant Abascal, he pensat que no tenia mare, ni esposa. Sense comentaris... De la resta, Casado m’ha agradat i Sánchez, també, a causa de la seua corbata. D’Iglesias, només puc dir que millora adequadament. Finalment, hi ha el gran derrotat: l’home dels complexos superlatius.
No hi ha res més estúpid que voler aparençar allò que no s’és, i Rivera s’ha perdut a causa de la pressa, i de creure’s que tot és imatge. Ja li va passar amb eixe doctorat realitzat en una prestigiosa universitat que, al final, es va quedar, crec recordar, en un curset d’unes quantes hores. L’altra cosa que va dur rogle va estar la pèrdua de cabell que, de sobte, va recuperar amb un transplantament; però la maganxa on l’he enxampat ara, eixa no té rival!
Vol semblar alt! I ho vol semblar saltant-se la dignitat, perquè tampoc és tan baixet... A les imatges del debat, si us fixeu, quan es posa una mica de costat, podeu observar com du unes sabates estranyes, massa altes per ser una simple sabata, però que tampoc són unes botes. Són unes sabates dissenyades per fer servir una falca en forma de cunya i, així, pot guanyar-li uns quants centímetres a Iglesias. En l’altre debat ja duia el mateix calcer, tot i que no ho vaig dir.
El guanyador, per tant, ha estat Sánchez, per la seua corbata atrevida. Casado, tot i les enganyifes que ha fet amb els seus títols universitaris, sembla ser una persona sense complexos i equilibrat; el posaré segon. Per la notable millora, col·locaré tercer Iglesias. L’implantat, quart, per ridícul i per la poca classe que ha demostrat. Finalment, Rivera; però no perquè anara malament, ni inadequat, sinó perquè és un acomplexat i un desequilibrat que cal evitar. Finalment, només em queda dir-li que, si tan important és la imatge, ha de saber que hi ha gent que l’analitza, com jo, per exemple.
Salvador Sendra