dimarts, 28 de maig del 2019

VOLEM UNS POLÍTICS ELEGANTS I ASSEATS


Resultat d'imatges de elegancia
S’han acabat les eleccions: felicitacions als vencedors i a les vencedores! Que en realitat és com si felicitara tothom, ja que tots han tret bons resultats... Uns perquè se’ls temien pitjors i altres perquè HI han eixit amb possibilitats de governar, tots i totes contents –excepte Unidas Podemos, que són les úniques que accepten la desfeta. Realment, jo també estic content perquè me n’alegre pels partits polítics.

M’agrada que repetisquen els governs perquè així no ens canviaran les direccions dels carrers –que és el que fan només comencen a manar. A més, resulta interessant perquè m’ha costat quatre anys aprendre algun nom de presidentes i alcaldes, de consellers i regidores, i a la mínima te’ls canvien i hem de tornar a començar l’aprenentatge. Ara, demane, si pot ser, que continuen els d’abans, per estalviar-me’n la maror. Finalment, també resulta interessant que comence a identificar-los...

Però, tot no són flors i violes: comença el ball dels pactes i dels oblits. Sobre els pactes, tant em fa mentre no m’ho pregunten. Sobre els oblits, també me n’hi fot, ja que no he llegit ni una sola paraula de cap programa electoral de cap partit polític, o siga, que a mi no m’enganyaran els que he votat. I per això crec en la democràcia i en la llibertat d’elecció, perquè vote qui vull sense demanar res a canvi; ni tan sols que complisquen el seu programa. Vote perquè és més o menys guapo, o guapa. Vote perquè em resulten familiars o coneguts. Vote perquè m’agrada com li para el trage, o el vestit.

A partir d’ara, l’única cosa que demane és que es gasten una part del seu sou en roba, sobretot els hòmens. Ja que cobren diners públics –almenys els A—, una part important d’eixa assignació hauria d’anar lligada a la vestimenta, incloses les sabates, i a l’assessoria de la imatge. Ara, vull recordar als polítics que representen un poble, una província, una autonomia o un estat, per tant, la seua imatge és molt important, i si no els agraden les normes que pose, que es dediquen a una altra cosa. Ni barbetes, ni sabates marrons, ni camises de colors i, a més, amb trage obscur i cabells ben arregladets. I que recorden la neteja, per favor.


Salvador Sendra