dijous, 27 de setembre del 2018

UNA MINISTRA POC INTEL·LIGENT NO DEU SER MINISTRA


Resultat d'imatges de ministra delgado
Allò pitjor que ha pogut fer la ministra Delgado ha estat dir que les converses filtrades a la premsa, en què llarga de valent sobre altres jutges, pertanyen a l’àmbit privat. Sembla que, amb dit argument, pretén que es prenguen per irrellevants els comentaris fets i que s’abaixe la pressió política i mediàtica que ara hi ha sobre ella.

Crec que s’enganya, i ho crec per una simple raó: si pertany a l’àmbit privat és perquè hi ha un vincle amb Villarejo, dic jo. Altra cosa haguera estat si la senyora haguera dit que l’havien enviada, o que hi estava per qüestions de treball, o per alguna investigació que necessitava informació confidencial... En qualsevol d’estos casos haguera quedat palés que no hi havia relació personal entre ambdós, sinó que es tractava d’un fet puntual marcat per un esdeveniment concret.

Dolores Delgado, però, ha optat per lligar la seua vida privada a la del polèmic comissari, creient que, així, el pes dels àudios minvaria; tota una errada. Però, a més –i crec que la seua faena és de fiscal— hauria de saber que les converses privades poden ser una prova de qualsevol crim. Ella diria que eixe cas només es dóna en les converses autoritzades –cosa que li deu recordar constantment el seu estimat Garzón— si han de ser usades com a proves en un judici, però el present cas no és purament judicial.

L’opinió pública també jutja, i la premsa, a més dels jutjats. Per això, si el meu cap de departament m’envia a reunir-me amb alguna persona opaca, obscura o, com és el cas, ben fosca, jo sempre hi podré adduir que ha estat en el compliment d’una ordre. Si qui va a la reunió sóc jo, sense cap motivació jeràrquica i, a més, dic que la cita forma part de l’àmbit privat, estic afirmant que, en la meua vida privada, em relacione amb mala gent, tot i que siga un exemple de fa huit anys, com és el cas, i puga argumentar que “eso era antes, porque pasé una mala racha, pero ahora ya estoy limpia”.


Salvador Sendra