dimecres, 17 d’octubre del 2018

ARTICLES QUE ET PODEN CANVIAR LA VIDA, PERÒ ES QUEDEN A LA VORA

Resultat d'imatges de zapatos de Troudeau
La vida no té perquè ser lineal, previsible ni tendent a millorar cada dia. Hi ha voltes que un fet puntual, concret, et pot capgirar tot allò que fins a eixe moment hi havia estat en una posició predominant de la pròpia existència. I no només això, sinó que eixe moment tan important et pot arribar de la manera més inhabitual... fins i tot, si es tracta d’un escrit, es pot donar el cas que fos teu i que, l’endemà d’escriure’l ja l’interpretes amb els ulls innocents d’un infant, per exemple.

Quan vaig tractar, en este mateix BLOG, el tema de l’encontre de Pedro Sánchez i de Justin Troudeau, a la cimera Canadà-España, em va cridar l’atenció el rigor excessiu de la vestimenta de Sánchez en comparació amb l’arriscada aventura de Troudeau, del tot als Antípodes del primer. Les sabates va ser allò que més em va impactar, ja que eren massa clares i eixe fet el transforma en un trepador aprofitat, sense gust ni estil, que intenta desmuntar el sistema clàssic i conservador que tants segles de glòria ens ha regalat.

Fins ací, res de nou. A partir d’esta línia, he de dir que hui m’he descobert entrant a casa amb unes sabates més clares que de costum. No n’he trobat d’obscures, tot i que fa un parell d’anys que en busque, del model que m’agrada i esta vesprada m’he llançat al buit comprant-ne unes més clares que les habituals. Però, al meu favor he de dir que, en traspassar la porta de l’entrada, de seguida he anat a vore si tenia betum obscuret per anat arreglant-les; i en tenia!

Volia, potser, canviar la vida. Volia, potser, capgirar tot allò que m’ha dut on estic. Volia, potser, convertir-me en eixa persona nova i revolucionària que tots duem ben a dins. Realment, no sé què volia, exactament, però, en creuar la porta de casa, he buscat el betum com si m’hi anara la vida en ell i he aplicat la primera passada a les noves sabates. La setmana que ve, n’aplicaré altra, i així, fins que es queden més negres que una pelfa. Ara bé, estic segur que la venedora ha pensat: quin home més revolucionari! I m’he convertit, més que siga per cinc minuts, en el seu heroi.

Estic content d’haver pogut reconduir una situació tan difícil fins a deixar-la on sempre hauria hagut d’estar: les coses s’han fet com tota la vida! I prou.



Salvador Sendra