divendres, 27 de març del 2015

UNS FOLLANT I MOLTS MIRANT

Vaja per davant que interpretar que una escultura ridícula que representa un home amb herba a la boca, agenollat, de quatre grapes, una dona grosseta sodomitzant-lo i, per acabar, un gos, (o un llop), penetrant esta senyora, al meu gust, és una autèntica merda ―i faig servir este vocable per posar-me a l’altura de l’artista. El mal gust, l’escassa definició de la peça, la baixesa estètica i la misèria del contingut, al meu parer, és suficient argument per censurar l’escultura i l’escultor, si més no, per salut pública.
Admire el director de l’exposició que acaben d’acomiadar perquè ha tingut el valor de dir això que qualsevol persona amb dos dits de front està pensant: «això no és art; és una merda»! I és una merda perquè no se li endevina la més mínima qualitat estètica, ho mires per on ho mires. A mi, el que m’escandalitza d’este grup escultòric és que hi haja algú que considere que això es pot exposar en un lloc públic. Qui ha sigut el comissari d’eixa exposició? Per favor, digueu-m’ho perquè, si el veig pel carrer, vull apartar-me i fer-li reverències.
L’artesà que se sent escultor per fer un cagalló d’eixes dimensions deu pensar que ens escandalitzem perquè representa unes figures follant, a estes altures... Per l’amor de Déu! Jo m’escandalitze d’algunes coses, com per exemple, quan vaig a alguna conferència sobre art i escolte les estupideses que s’hi exposen. L’Església i el sexe estan més que amortitzats i no m’explique com pot, encara, haver-hi gent que no s’haja adonat. Realment, pensen escandalitzar algú o volen fer-nos sentir ridículs?
El director d’eixe museu ha tingut suficient caràcter per prohibir la mediocritat superlativa pel bé dels visitants. Al segle XXI, i a Europa, eixa brutícia no exaltaria ni un col·legi de primària! I ara, el més graciós es que hi haurà gent que hi vaja a vore l’escultura eixa en la mateixa mesura que jo estic perdent el temps escrivint sobre la seua misèria. L’artesà mediocre ha esdevingut artista per un temps, mentre l’home de trellat ha estat acomiadat i el museu s’ha convertit en un femer: coses de la vida!


Salvador Sendra Perelló