Realment, hi ha
un desengany important entre la comunitat educativa sobre el funcionament de
les oposicions. I, realment, està massa ben fonamentada, eixa sensació. I,
realment, hi ha condicions objectives que adoben el camí del desencís i la
desmotivació, com ja va succeir en les darreres, i al col·lectiu del
professorat només li falta això:
desmotivació!
Vos imagineu en
un jutjat, si haguéreu d’assistir a un judici per alguna causa i el jutge, o
jutgessa, tant fa, fora interí?
--Senyor jutge, vosté
ha aprovat alguna oposició per exercir-ne?
--No, no, senyor
acusat de robatori amb força i intimidació, jo soc jutge interí perquè em van
suspendre.
--I com és que
està jutjant-me, si, en realitat, vostè no està capacitat per realitzar esta
faena?
--Doncs, ho faig
perquè hi ha places buides, i ja duc al voltant de trenta anys jutjant així.
--I, si vosté ha
suspès l’oposició, com és que seguix treballant?
--Perquè, com
que fa molts anys que treballe, des que vaig entrar per una borsa d’urgència
sense cap tipus de prova ni procés selectiu, ara tinc molts punts i sempre trie
la plaça.
Mireu: això
mateix passa en l’educació! Pense que, si una persona no està capacitada per
exercir una faena, doncs, això: no ho està. Aleshores, allò millor que pot fer
és allunyar-se d’eixa funció, i el govern ha de vetlar perquè així siga. Totes
les persones que suspenen l’oposició han de deixar de treballar ipso facto! D’altra banda, el pla per
acabar amb la precarietat laboral de l’administració,si no és cobrixen la
totalitat de les places oferides, se’n pot anar a fer la mà perquè l’única cosa
que farà serà perpetuar la inestabilitat i la indecència,
Segurament, hi
haurà molta més gent que puga substituir els interins que han estat rebutjats
per eixos tribunals tan equànimes. Aleshores, l’única opció realment correcta
és la d’acomiadar els fracassats i reomplir els forats amb nous interins
impol·luts. Perquè, si la figura de l’interinatge ja és del tot sorprenent, més
encara ho és la del fracassat inútil!
D’altra banda,
cal avaluar la figura de l’examinador equànime i ultraqualificat. Perquè, per
exemple, si jo soc doctor, o doctora, i he d’estar corregit per un funcionariat
que té el costum de treballar a tercer de l’ESO, realment m’entendrà, eixe
home/dona, quan expresse allò que he d’exposar en la prova del temari? O es
guiarà amb el típic llibret mediocre del professorat amb les preguntes
resoltes? Perquè es pot donar el cas que pugues escollir una pregunta de la
qual tu eres el vertader especialista i que el resultat haja estat dolent–cosa
que ja ha passat— perquè les respostes no s’ajusten al model. Podrà el tribunal
analitzar un text en la mateixa mesura que ho fa un especialista en la matèria?
La resposta és ben clara : no!
D’altra banda,
l’interinat ha de ser conscient de la seua incapacitat i ha de rebutjar la
crida de la Conselleria. Quan des dels serveis de personal facen la crida per
acudir al centre educatiu que corresponga, aquells interins empestats haurien
de prendre consciència de la seua condició i no presentar-s’hi. L’alumnat i el
contribuent es mereixen la millor atenció i això només es pot aconseguir amb
eixe funcionariat que, a la fi, no és altra cosa que la crème de la crème de cada especialitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada