dijous, 4 de juliol del 2019

SOC UNA PERSONA CONSCIENCIADA


Resultado de imagen de cambio climàtico glaciares
L’acceleració climàtica és una evidencia, tot i que jo qüestionaria la paraula «canvi», ja que, si resulta fàcil d’adequar a la parla quotidiana, realment, els fenòmens meteorològics no són un canvi stricto sensu, sinó que més bé acceleren un procés natural d’escalfament. La reducció de la capa de gel, així com l’augment constant de les temperatures en són un exemple, d’esta acceleració.

L’estiu passat vaig tindre el plaer de viatjar durant un parell de setmanes amb un professor de la Universidad Complutense que recollia mostres sobre el retrocés de les glaceres que hi havien estat preparades una dècada abans. Realment, el missatge que transmetien les muntanyes andines era preocupant. No obstant això, també s’hi veien els períodes de xicotetes glaciacions, a partir de les seues restes sedimentàries, que em feien pensar que poden haver uns moments de frescor abans de caure en el vertader abisme infernal.

Em preocupa molt tot açò... I em preocupa mentre escric este article a casa, amb l’aire condicionat connectat i el llum encés perquè fa massa calor per fer altra cosa que no siga eixir a banyar-me a la piscina d’aigua tractada amb tota mena de productes químics, o per prendre un gelat guardat al congelador, al qual li he hagut d’abaixar la temperatura perquè vull que les coses es congelen ràpid.

Després, aniré al garatge amb l’ascensor i agarraré el cotxe per arribar al supermercat del final del carrer perquè, com que òbric les portes amb el comandament, no cal ni que baixe del vehicle que, per suposat, té l’aire condicionat connectat, també. Al supermercat s’està bé. No agarraré la bossa de plàstic perquè contamina. De pas, em compraré una mica de roba d’eixa barata, però moderna, que fan per Àsia, fresqueta, per eixir al xiringuito, que hui està tot il·luminat perquè fan una festa d’eixes hippies. Duré flotadors de plàstic als xiquets perquè juguen a la piscina, o a la platja, i que em deixen tranquil i, si els trenquen, demà, més.



Salvador Sendra