dijous, 9 de novembre del 2023

Consulta sobre l’autodeterminació

Supose que jo no he sigut l’única persona (virtual) a qui ha arribat l’avís de Meta sobre la doble opció equívoca intencionada; una proposta en què s’oferixen dos opcions perquè pugues seguir aportant estupideses al món o xafardejant les que aporta la esta de gent. La primera és que pagues i, així, podràs seguir viu en la xarxa sense que se t’inunden els comptes de propaganda personalitzada, diuen. I ho escric així perquè la propaganda la rebràs d’igual manera des de les publicacions, però ja untada de vaselina. La segona és que romangues de manera gratuïta i t’empasses la sessió doble d’anuncis explícits i, després, de propaganda implícita.

Instagram és ridícul perquè no es pot dir ni tan sols que siga estètic, però sí, patètic. D’altra banda, si ara he de firmar una autorització per a rebre anuncis, què ha passat fins ara? Perquè jo en rebia a cabassos. No puc imaginar-me més anuncis d’hotels i de cotxes, de restaurants i de viatges, perquè ja farien difícil el seguiment de les publicacions inconnexes i aleatòries de la xarxa. Abans, tot eren publicacions de perruqueries; després, de sales de bitllar; ara, de tendes de bicicletes. Què més volen oferir si no es paga? I si es paga?

Alguna persona de les que llig este escrit s’ha plantejat la possibilitat d’abandonar Instagram i de passar-se a TikTok? Jo ja en tenia un, de compte, en eixa xarxa i el vaig tancar per ridícul, però posats a demanar, si és gratuït i no intenten vendre’m els duros a sis pessetes, ja és molt, no creieu? Segurament, tancaré el compte d’Instagram, o el deixaré com està ara: latent. Segurament, reobriré el de TikTok per anar-hi a fer l’imbècil i vore com la resta del món em supera amb escreix, fins que em demanen diners per oferir-me una cosa que ja tinc, o per empitjorar-la.

I vosaltres? Us quedareu a Instagram? Pagareu per romandre-hi? Romandreu-hi sense pagar? Deixareu Instagram? Canviareu de xarxa?

 

Salvador Sendra