dilluns, 3 de febrer del 2020

BUSQUE UN PSEUDÒNIM


Resultat d'imatges de coronavirus
Ho reconec: estic totalment abduït a causa de les notícies del coronavirus. Però, no em podeu negar que el tema te un punt apocalíptic i, alhora, un altre de captivador. Si em qüestione sobre què és això que més m’atrau, no em sé respondre, però crec que el mateix Orient, pel simple fet de la seua peculiaritat, hi té part de culpa. No crec que a Europa, mateix, es puga actuar d’una manera tan contundent i que la gent hi responga d’eixe mode que ens transmeten els mitjans d’informació de masses: ciutats aïllades, ciutadania desconnectada, carrers desèrtics, transports aturats...
Tant em captiva que m’estic plantejant d’escriure un llibre sobre un tema semblant; ho faré en francés i sota un pseudònim, per garantir la meua llibertat d’expressió. El titularé La peste. Però, a més, pense si és bo ubicar-lo tan lluny d’ací o si seria millor situar l’acció en un indret més proper que, a més, ens transporte a un altre continent. Són coses que m’hauré de repensar quan m’hi pose.
Imagine el tancament del perímetre urbà i la relació entre els habitants de la zona –entre el veïnat— on, a mesura que passa el temps, es tramen uns rols i unes actituds del tot impensables en un espai obert i saludable, perquè cal pensar que, en el fons de tot açò, hi roman l’atmosfera densa i feixuga de la malaltia, del contagi i de l’epidèmia. Com haurien de ser les relacions d’amistat en un indret com el que es descriu? Hi haurà interacció? I la sanitat, destriarà els casos?
Ara, de moment, seguiré les notícies que, a més, no deixen de sorprendre’m. Per exemple, resulta molt cridaner observar que, ja fora de la zona zero, els diferents estats que repatrien la seua ciutadania prenen mesures del tot diferents. Per posar els exemples dels dos casos més extrems, he escoltat que el Japó mantindrà els seus repatriats en quarantena, a casa, amb mesures i regulacions més personals, mentre que Austràlia se’ls endurà a una remota illa prop d’Indonèsia i els controlarà en eixe indret fins que reben l’alta mèdica: seran lliures en el seu perímetre, com Napoleon?
De moment, tot són preguntes envoltades d’incertesa. I, ja sé: em diré Camus!

Anònim