divendres, 28 de febrer del 2020

A ITÀLIA, MILLOR QUE ACÍ

Resultat d'imatges per a "Italia coranvirus"
Tinc els bitllets d’avió comprats per anar cap a Itàlia a passar uns quants dies. Tots els anys hi vaig, a Itàlia, tantes voltes com puc, o siga, que un mínim d’una volta i un màxim de tres. Crec que mai hi he estat més de tres voltes en una mateixa temporada, però tampoc m’importaria fer-ho: m’agrada!
I ara resulta que hi ha una psicosi galopant perquè diuen que morirem tots (i totes) a causa del Coronavirus, perquè s’està estenent sense control per tot arreu, amb tan mala sort que per la zona de Milà n’hi ha un focus. Sembla que, tot i els esforços del govern, s’hi va estenent. Tampoc crec que ajude massa la manera en què s’ho pren tot la població mediterrània: a la tremenda! Ho dic per si, per una d’eixes, arriba a la costa, on encara són més temperamentals.
He escoltat que, en el fons, és com una grip. També diuen que no tenen cap vacuna per combatre el nou virus. Però, si som realistes, per a la grip, tampoc, i no hi ha tant de revol. L’Agre diu que, en eixos processos gripals, si et prens algun medicament, la malaltia dura set dies i, si no prens res per combatre-la, et durarà una setmana, i ell és metge. Què pot durar el Coronavirus? Doncs, això: set dies o una setmana, depenent de cada cas.
No entraré a explicar això que diuen que la gent que mor ho fa perquè ja tenia greus patologies prèvies, i n’és un nombre fins i tot menor que les baixes provocades per la grip. Per tant, això de traslladar-me al focus de la malaltia no em preocupa en excés, excepte perquè em poden amargar el viatge. Per entendre’ns, ras i curt: vull anar a Itàlia a passar uns dies i, si he de morir, que siga allà, i de vacances. Us imagineu morir a casa i treballant? No, per l’amor de Déu, no!
Salvador Sendra