diumenge, 12 de juny del 2022

La vertadera inflació de què ningú en parla

Eixir a comprar pot ser una cosa més o una festa per als sentits quan s’anticipen a la posterior degustació dels productes. Normalment, per a quasi tot faig servir el comerç de proximitat, però no vull que semble que ho faig per afavorir res ni a ningú, perquè si compre prop de casa és per pur egoisme: m’agraden les coses de qualitat i sé on he d’anar a buscar-les.

 

De totes les coses que puc adquirir al llarg del mes, n’hi ha dos que em resulten realment delitoses: els puros i els vins –i hi podeu afegir les diferents procedències i varietats. Per als vins, hi ha tres cellers que visite i on compre. Tinc llibertat, varietat i, si ho necessite, un bon assessorament, ja que en un parell coneixen el meu gust.

 

Comprar tabac no és fàcil, i ho aconseguisc combinant dos estancs. En un compre els Habanos i, en l’altre, els puros d’altres procedències. La persona que em ven els primers és fumador, i això es nota: té la mercaderia en excel·lents condicions i em fie sempre del seu consell. L’altre lloc és molt variat: hi ha de tot! Normalment, hi compre tabac de Nicaragua i algun Habano especial. El xic aconsella sobre les novetats i les cates però no és fumador.

 

Hui he comprat uns quants robustos d’Hoyo de Monterrey i l’estanquer m’ha dit que estan caríssims i que hi ha alguns puros de gran format de Cohiba que han duplicat el preu. Deia que era a causa de l’obertura del comerç amb EEUU, que està propiciant Biden, que havia augmentat la demanda de cigarros cubans i els preus s’havien disparat. L’altre estanc, molt més assortit i variat, ja fa setmanes que em diu que els Habanos costen molt d’aconseguir, però no em deia el perquè.

 

I ara què? Una persona que fume un robusto de Cohiba al dia –un sol robusto— necessita setanta euros per fer-ho! Però els jornals no pugen tant, no! La cosa està molt malament i jo soc dels que pensa que qualsevol dia hi haurà una vaga de cohibers que aturarà l’economia de l’Estat i que ho farà rebentar tot. No n’hi ha dret: estic indignat!

 

Salvador Sendra

 

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Escolta,no podria ser que ixos Cohibes porten crack?

Anònim ha dit...

En una paraula Saoret, la inflació comença a afectar-nos els collons !!.
Tinc el cap inflat de sentir parlar de l'inflació dels collons.
....i a la vens tú, tirant-me el fumet dels purets pels morros, que vols ??? que tambe me sr inflen els nassos ??. Compra caliqueños de la terreta redeu !!!

Anònim ha dit...

Vas fotut fumetes Fes salut a la muntanta I deixa els fums de la ciutat pèro no el dels Robustos. Fum, fum, fum.