dijous, 24 de novembre del 2022

Ecofriendly

 

Soc una persona feliç i agraïda per tot allò que tinc i m’agradaria que el món rebera de mi totes eixes coses que m’ha donat i que pense que hauria de tornar amb escreix, si més no. Tinc la sort de treballar en una tasca que m’absorbix cinc dies a la setmana i que no em deixa gaire temps per destruir-me l’organisme amb alcohol i farteres, i puros havans. Però, per si fora poca cosa, encara tinc la gran ocasió de poder millorar tota eixa vida tan especial treballant en altre lloc un parell de dies a la setmana que m’ajuden a conéixer el transport del metro i a dinar lleugeret per compaginar els horaris.

La vida em somriu i em permet, també, dedicar els dissabtes a allò que tant m’interessa: la faena! I, per esta raó, hi ha molts dissabtes que m’hi dedique, alhora que la felicitat se’m multiplica i que la salut em millora perquè ja no puc fer valer la meitat el cap de setmana per a sostindre els vicis autodestructius. El diumenge, estic tan rebentat que quasi no m’alce del llit i del sofà; però feliç i content perquè ja estem més prop del dilluns per reprendre l’activitat.

Altra sort que tinc és la de cobrar per treballar, i en una quantitat suficient que em permet viure en una casa, dormir en un llit i tindre un cotxe dièsel per desplaçar-me a realitzar eixes tasques que tant m’agraden. Però, si ja tenia sort, ara en tinc més encara: el gasoil ha pujat tant de preu que estic obligat a desplaçar-me a la faena amb tren i bicicleta, cosa que em convertix en una persona envejada per la resta.

Bicicleta, tren i bicicleta; i a la volta, també. Faig exercici i contamine poc. El meu caràcter ha canviat i ara aprecie més el paisatge i les relacions humanes del transport públic. He aprés a adaptar-me a la climatologia i, a més, he decidit estalviar gas i llum perquè tenen un preu desorbitat: em dutxe amb aigua fresca i llave a mà a la pica del bany. Arribe a la faena amb el somriure que propicia la frescor del vent, de l’aigua i la respiració descompassada de l’esforç dels pedals. Quan torne a casa, ídem. Soc ecofriendly: soc modern i compromés!


Salvador Sendra

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Totalment cert🙌🏼

Anònim ha dit...

❤️