divendres, 5 de novembre del 2021

APRENDRE VEIENT LA TELEVISIÓ

Converse amb gent i, a partir de les coses que diuen, puc endevinar què és allò que volen els mitjans d'informació de la massa que aprenguem i el sentit que té. Fa uns anys, per exemple, la gent sabia de rodes i de graelles, i de temps en els repostatges: eren els gloriosos dies de Fernando Alonso. Poc després, hi va haver un creixent interés pels sets, els saques i el revés, quan triomfava Nadal.

Però tot no era esport… La gent conversava sobre la prima de risc com si qualsevol fora politòleg: tot girava al voltant d'una cosa que, de fet, no tenia el mínim interés per a l'economia. I en parlaven i hi discutien! Tots duiem un economista dins que, a més, entenia de rodes, de temps de repostatge, de mach ball i de vaixells d'America's Cup. Ara ja ni se'n parla…

El temps canvia i, amb ell, les coses que interessen i que cal debatre per al bé comú. Ara ja no importa cap de les coses que he esmentat abans perquè són visions obsoletes del món. Ara importa el preu de l'electricitat en el mercat majorista! Vaig a dinar amb els meus pares, abans experts en Fórmula 1, en tennis, en vaixells de vela i en economia política, i em parlen del Kw/h d'un mercat majorista que jo desconec per complet. Aquil·les no alcançarà mai la tortuga; això ho tinc clar, per molt que m'esforce.

Mire el rebut d'Hiberdrola i resulta que he pagat menys que mai, però el Kw/h està caríssim en el mercat majorista i el món s'acaba.

 

Salvador Sendra