Vinc de fer un passeig
nocturn. Estava assegut al sofà mirant la televisió i avorrit de tanta
porqueria, de sobte m’he adonat que estava llampant. Sempre m’ha agradat veure
els llamps, els llampecs que ratllen el cel amb ratlles irregulars, tan
irregulars com les que faig jo quan dibuixe una recta. Així m’he decidit a
eixir i caminar una estoneta. Li he preguntat a la Tina si volia vindre, i ella
movent el rabet s’ha eixit disparada cap a la porta. Xino xano, a poc a poc ens
hem adreçat cap al camí dels Olbis. Només ens hem allunyat un poc del poble,
una explosió d’olors han omplert els meus nassos i pulmons. Olor d’herbes
mullades, de terra, mullada també, i per sobre de tots, una que m’ha semblat
d’ametlla i fusta d’ametller, per suposat tot mullat.
Hem seguit caminant
mentre els meus sentits s’adaptaven a les aromes de la terra. La nit estava un
poc estranya, en passar de la Font dels Olbis, les percepcions ja no eren tan
tranquil·les, eren més aviat agitades. Des de més enllà del Pla i cap allà al
Collao es sentien gossos lladrar molt escarotats. Després es sentien sorolls
per totes bandes, la nit es presta a correries, caceres i carreres d’animals
que es busquen la vida per seguir un dia més vius. Escoltant els sorolls,
tractant de saber si eren gossos, raboses o porcs senglars, allò que es mou a
la foscor, i pendent de la Tina perquè no vaja a fer la festa a cap animal i em
torne oberta en canal, he anat pujant fins al Pla. De sobte al arribar al camí
que va a les Mallaes una pudor d'animal mort ha empestat tot. I des d’un
bancal, un animal -no sé si gos, rabosa o senglar- roncava cap a la Tina i cap
a mi. No és que m’hi haja espantat massa, encara que sobresalt si n’he tingut,
i com de sobte la Tina s’ha tirat cap a dins d'unes coes, he pensat que era millor
fer mitja volta, pensant que l’animal que ens roncava amenaçadorament estava
menjant-se les restes de l’animal en descomposició, i que la Tina era capaç
d’anar a vorer si la conviden. Eixos bitxos no són molt bons amfitrions, donat
que quan es tracta de sobreviure, i un mos és un dia més de vida, no s’admeten
convidats a la taula.
Una vegada he fet mitja
volta, ja baixant m’he oblidat dels animals que corren, cacen i roden a la nit
i m’he centrat amb el paisatge. El cel ennuvolat, a rogles negres a rogles no,
amb un blau-fosc-tirant-a-grisós-fosc o gris-fosc-tirant-blavós-fosc, bé com
siga, el cel no era completament fosc ni la foscor uniforme. És més, pensava en
eixos moments que la contaminació lumínica de la costa reflectida als núvols
il·luminaven la nit com si fos una nit amb lluna. Amb la contaminació lumínica
ha mort l'expressió “la nit era fosca com la gola d’un llop”. Això no obstant,
els llamps seguien donat un llampec de color a la nit, alguns llamps feien
eixes ratlles que tan belles em semblen. I així, he deixat divagar la meua ment
sobre la bellesa. Bellesa a la música, poesia, fotografia, pintura, arts
plàstiques; o belleses naturals, paisatges, les feres que corren en la foscor
de la nit, com no els cos d’una dona “templa”...
De sobte, com una
aparició una imatge d’una bellesa que no he llegit descrita en cap poeta, que
no he sentit mai musicada, que no he vist mai fotografiada en forma artística ni
reflectida a cap cuadre, ni descrita a cap llibre tal com es mereix. Una
bellesa silenciada, amagada. La bellesa de la cara d’una dona quan té un
orgasme. No he llegit mai una descripció poètica, ni he vist mai alabada, ni
sublimada, ni fotos artístiques que recullen la cara d’una dona en el moment de
l’orgasme. És clar que podeu veure vídeos porno, fotos porno, amb orgasmes
fingits o reals, però no són imatges artístiques, imatges que posen l’accent a
la bellesa d’eixe rostre congestionat pel plaer, amb els ulls closos, la mirada
perduda o girats cap amunt; ni amb els llavis més rossos i inflats mentre les
galtes i els pòmuls estan més pàl·lids, ni amb eixa llum o aura que pareix
desprendre la pell en eixe moment, ni els nassos oberts per deixar entrar i
sortir l’aire necessari per donar oxigen a la sang que els gemecs no
aconsegueixen abastir. Una de les estampes de bellesa més pura apartada de
l’art, silenciada, amagada. Una de les formes més pures de bellesa menystinguda
i oblidada. Una de les formes de bellesa més pures obviada. Una de les formes
de bellesa que per sort a alguns no se’ns escapa.
Tal vegada, l’oblit és
perquè és una bellesa instantània, efímera, i com tot el que és efímer és
perfecte, i naix i mor en eixe moment sense que puga ser recollit, guardat o
emmagatzemat per a gaudir-ho després com es gaudeix d’un quadre, una foto o una
cançó. Per això, aquesta nit rara vull reivindicar-la.
Ara ja és hora d’anar a
dormir, i tal vegada somniar. Somniar amb la bellesa i, amb una mica de sort,
somniar amb una de les formes més pures de bellesa, la cara d’una dona quan té
un orgasme.
Escrit una nit de septembre de 2013 a les 2:00 de la matinada.
Oskar "Rabosa"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada