S’acaba
el curs i comença el rebombori; realment, poques coses de trellat s’escolten i,
si els pares i mares, el professorat i l’administració, no en tenen, de
trellat, com volen que l’alumnat en tinga? Impossible, vaja!
La
docència telemàtica no l’aprén el professorat d’un dia per l’altre. L’alumnat
que no ha escollit este tipus de cursos, tampoc hi està preparat. A més, hi ha
l’escletxa que separa les famílies amb accés a les noves tecnologies i les que
no. La docència, recordem, és presencial a l’ESO, al Batxillerat i a Primària.
La
matèria que s’incorpora des de la restricció de les classes presencials deixarà
de ser avaluable i, per tant, no deu ser fàcil explicar a l’alumnat que faça
una faena que no aprofita per a res, o per a ben poc.
La
separació dels infants i els adolescents de la pantalla per això que diuen sobreexposició és altre cas paradigmàtic
de tota esta mena de despropòsits que, d’una banda, proposa que la gent passe
menys temps davant de l’ordinador, el telèfon o la tauleta i, d’altra, hi
envies tota la tasca docent i, com ja he escrit abans, inservible. O una cosa o
l’altra.
Finalment,
i si atenem els resultats de l’informe PISA d’any rere any, hi ha una manca de
comprensió lectora amb tendència a recaure més encara i, si m’apreten una mica
més, hi podria ficar d’expressió,
tant oral com escrita –però crec que açò no s’avalua— que es podria solucionar,
en part, aprofitant el confinament, i només cal fer que l’alumnat llija i
escriga! Mireu si és fàcil.
Salvador
Sendra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada