diumenge, 5 d’abril del 2020

PRIMERA NECESSITAT


El placer de combinar vinos y cigarros
Com va això que es deia, abans de la pandèmia, bevedor social? Perquè les estadístiques que he pogut llegir marquen un augment del consum de vi, i supose que això passa, i s’empassa, a casa. Que si una copeta, que si ara sopant... No passa res perquè, jo, per exemple, mai no he sigut un bevedor social: m’agrada beure, però beure bé! De fumadors socials, ja en queden pocs.

Ara, si hi ha una cosa que em preocupa realment, sobre el tema del consum d’alcohol, eixa és la del bon producte. Si vaig al supermercat, per exemple, a comprar, també hi puc adquirir vi però, és un vi adequat per a la quarantena? Consum té botelles que s’ho valen, però, amb tant de temps confinats acabem els productes selectes i repetim, i tornem a repetir... I això no és vida! Mercadona, però, ja és la mort; directament!

Els cellers sí que ens oferixen productes de primera necessitat: vins, i caves. Perquè estar tancat a casa ja és prou trist com per haver de patir més d’allò estipulat. Però, amb els estancs passa una cosa semblant: on es poden aconseguir els bons Habanos? Perquè sovint hem de fer uns quants quilòmetres per poder comprar les coses bàsiques d’una vida normal: bons vins i bons Habanos. I ara, si hi ha un control de policia, o de qualsevol altra autoritat repressora, li haurem de confirmar el motiu del viatge, dic jo.

La subjectivitat a l’hora de plantejar això del producte bàsic és del tot decebedora. Tindre un parell de botelletes de cava és bàsic; unes quantes botelles de vi, també; fumar altra cosa que no siguen els tristos Montecristo, és de raó; i així més coses. Però, es podrà entendre el meu punt de vista? Perquè amb la reclusió, i com ja he dit abans, el consum augmenta i és un bon moment per assumir que, ja que no som bevedors socials –ha quedat assumit—, sí que ho som de selectes.


Salvador Sendra