dijous, 11 de juny del 2020

RROPE LASCA DEN

La ley rompe cadenas: clave para lograr el éxito personal y ...

Al llarg dels anys que vaig estar a la ciutat d’Alacant/Alicante, vaig poder gaudir d’un parell d’escenes realment interessants. La resta del temps, vaig estar sotmés a una pressió atmosfèrica feixuga i bastant insuportable; de fet, al final vaig abandonar abans d’hora perquè ja no podia més: Alacant/Alicante pot ser fantàstica, però a mi m’hi voran poc.

Un dia, baixava passejant, com cada matí, cap al mercat per comprar el periòdic –encara s’hi podia trobar L’avui en un quiosc proper—quan vaig observar un cotxe aturat a l’avinguda de Xixona/Jijona. Encara no s’havia construït l’auditori que va situar extramurs dit carrer i va baixar un home del vehicle, va creuar l’avinguda fins a la façana de l’edifici que hi existia abans de la monstruositat i va escriure unes lletres amb un pot de pintura roja i un pinzell.

Amb la faena feta, va tornar al cotxe, on hi havia un altre home que li va dir algunes coses. El pintor va tornar a creuar per arribar a l’escrit i va pintar una altra coseta. Duia un paper a la ma, com una espècie de xulleta d’estudiant. Va pujar al cotxe del company i van continuar avinguda cap amunt. Jo ja estava prop del lloc que he descrit, mentre baixava cap al mercat.

JESUCRITO TE AMA RROPE LASCA DENA

Això hi havia escrit a pinzell, amb pintura roja, quan arribava jo a llegir-ho. En RROPE, hi havia una xicoteta M dalt, entre la O i la P. Supose que l’apreciació del conductor va ser eixa, perquè es deguera adonar que faltava algun element perquè s’entenguera l’escrit, i el pintor va tornar a arreglar-lo amb la M.

Per la planta que feien, i per la manera en què van actuar, després de llegir l’escrit vaig pensar que es tractava de feligresos de l’església evangelista que buscaven captar gent per seguir les lliçons de JESUCRITO. Em va semblar graciós i vaig pensar que JESUCRITO tampoc sabia escriure i això no li va suposar cap obstacle per desenvolupar la seua tasca.

RROPE LASCA DENA, sigues lliure!

Salvador Sendra